Job og praktik i SKDK

Her kan du holde dig opdateret omkring aktuelle stillinger hos det Syriske kulturinstitut.

Opslag fra andre aktører

Her kan du følge med i aktuelle opslag fra andre aktører

Er du vores nye praktikant?

Praktikant søges til Det Syriske kulturinstitut i Danmark

Er du nysgerrig på, hvordan Det Syriske Kulturinstitut i Danmark kan fremme syrisk kultur og danskernes forståelse for Syrien? Eller hvordan syrere kan styrke deres forudsætninger i Danmark? Er du interesseret i kulturmøder, og hvordan vi skaber det bedste rum for disse?

Så er du muligvis vores nye praktikant!

Vi tilbyder praktikophold af 3-6 måneders varighed. Vores tre arbejdsområder er:

  • Kulturelle aktiviteter
  • Akademiske arrangementer og forskningsarbejde
  • Social interaktion: kontakt med diverse aktører involveret i  integrationsindsatser

Vi søger en praktikant med ansvar for kommunikation og frivilligkoordinering.

Praktikanten vil være i tæt samarbejde med instituttets personale og bestyrelsen, og vil blive tilknyttet vores nyopstartede projekt. Se mere om projektet her: http://syriskkulturinstitut.dk/kulturmoeder-i-norden/. Projektet består af 22 begivenheder: 11 BogSaloner og 11 filmvisninger. Der er 2 begivenheder hver måned, og de foregår de sidste to mandage fra kl. 17 til kl. 20 i Mellemfolkeligt Samvirke lokale. Du forventes at være der fra kl. 15:00 til kl. 21:00.

Profil

Vi søger en praktikant med en god portion selvstændighed og gode kommunikationsevner, især på skrift. Du skal kunne lide at indgå i sociale relationer med mange forskellige aktører, i særdeleshed i forhold til ovenstående projekt. Erfaring indenfor frivilligkoordinering er en fordel, men ikke et krav.

Desuden skal du være indskrevet på en videregående uddannelse. Det er et krav, at du kan skrive og tale dansk og engelsk – og en fordel hvis du kan skrive og tale arabisk.

Arbejdsopgaver

En stor del af arbejdet er at implementere SKDK’S kommunikationsstrategi, så løbende kommunikations- og formidlingsopgaver er følgende:

  • Kommunikation
    • Skrive webtekster, opdatere og udvikle hjemmesiden
    • Skrive nyhedsbrevet og udvikle SKDKs kalender
    • Levering af indhold til Facebook-siden og dokumentation af instituttets aktiviteter
    • Kontakt med vores samarbejdspartnere
  • Frivillig/eventkoordinering
    • Planlægning og afholdelse af events (2 mandage om måneden fra 15:00 til 21:00)
    • Lokalisere og rekruttere frivillige
    • At skabe netværk og relationer med de syrere og folk fra Norden bosiddende i Danmark
    • At skabe netværk med det civile samfund
    • Administrative og ad hoc opgaver
    •  

Vi søger en kreativ praktikant med flair for digital marketing. Vores primære platforme er først og fremmest Facebook og vores hjemmeside, hvor vi promoverer instituttets og projektets indhold. Vi er meget åbne for innovative løsninger. Du vil få mulighed for at udvikle på dine egne idéer, og dermed har du stor indflydelse på arbejdsopgaver. Kendskab til WordPress og promovering på Facebook er en fordel, men ikke et krav.

Du assisterer instituttet i det daglige arbejde, heriblandt researcharbejde, deltagelse ved møder, og pleje/etablere kontakt til samarbejdspartnere. I forbindelse med projektstart af ovennævnte projekt, skal der rekrutteres frivillige. Kreative måder at nå ud til nye frivillige er meget velkomne. Desuden, vil du have ansvar for koordinering af frivilligopgaver til vores event, så det forventes at du kan bevare overblikket med have mange bolde i luften. Du skal være tryg ved at tale med nye og forskellige mennesker, og kunne formidle vores budskab. Kendskab til forskellige sprog er en fordel.

Grundet vores forskellige arrangementer kan arbejdstiderne være skiftende og man skal derfor være indstillet på, at der kan forekomme aften – og weekendarbejde.

Praktisk

Praktikken er på 30 timer om ugen, medmindre andet aftales, og er ulønnet. Praktikperioden løber fra start januar. Vi har kontor i Mellemfolkeligt Samvirkes bygning på Fælledvej 12 på Nørrebro, som også bliver praktikantens arbejdssted.

Send ansøgning og CV  til kontakt@syriskkulturinstitut.dk. Ansøgning skrives på dansk eller engelsk (max. 1 A4-side). Ansøgningsfrist er d. 17. december 2018.

Samtaler afholdes uge 1+2 2019. For spørgsmål eller yderligere oplysninger kontakt os på +45 52174735 eller på mail: kontakt@syriskkulturinstitut.dk

WELCOME HOUSE SØGER EN FRIVILLIG, SOM TALER ARABISK ELLER SORANI, TIL AT BLIVE MINDSPRING-TRÆNER – ER DET DIG?

Idéer til indslag i vores KulturSalon

Har du forslag til hvilke temaer vi skal tage op i Syrisk-Nordisk KulturSalon? Og har du måske selv noget, som du synes passer ind i projektets profil?

Send en mail til kontakt@syriskkulturinstitut.dk med en kort bekrivelse af hvad din idé.

Vi ser frem til at høre fra dig. 

Bliv frivillig hos os

I det Syriske Kulturinstitut er vi altid interesserede i henvendelser fra engagerede frivillige, som har lyst til at blive en del af vores team.

Har du lyst til at gøre en forskel, blive en del af et større netværk og styrke dine kvalifikationer, så kontakt os ved hjælp af nedenstående formular eller send en mail til kontakt@syriskkulturinstitut.dk

Du bedes oplyse din alder, dit uddannelsesniveau samt din nuværende arbejdssituation. Derudover bedes du informere os om hvilket arbejdsområde du er interesseret i. Vi beskæftiger os med tre områder; Kulturelle aktiviteter, akademiske arrangementer og social interaktion.

 Læs mere omkring vores arbejde, og se eksempler på tidligere events på vores Facebookside

Sommerskole om tekstil, dragt og mode

‘Centre for Textile Research’ tilbyder pladser på sommerskole til 2 flygtninge.

CTR betaler for 2 flygtninge: deres indskrivningsgebyr, udgifter til transport og mad i 2 uger.

Deltagere skal have studentereksamen eller lignende, og skal være gode til engelsk

Kontakt Marie Louise Bech Nosch (nosch@hum.ku.dk) hvis du har lyst til at deltage eller hvis du planlægger at komme ind i uddannelsessystemet (igen).

Læs mere i billederne nedenfor

مدرس صيفية: نسيج، أزياء وموضة
CTR . يقدم فرصة المشاركة للاجئين او لاجئتين في مدرستهم الصيفية CTR سيدفع رسوم التسجيل وتكلفة المواصلات بالإضافة الى وجبات طعام لمدة أسبوعين.
على المشاركين أن يكونوا حاصلين على الشهادة الثانوية او ما يعادلها بالإضافة الى اجادتهم للغة الانكليزية.
يرجى التواصل مع Marie Louise Bech Nosch (nosch@hum.ku.dk) إذا كنتم تخططون لدخول بالنظام التعليمي مجدد